Continutul programului

Antreprenoris, pe scurt:

  • 12 sedinte in care iti construiesti strategia si planul de business respectand metodologii moderne, inveti sa citesti si sa interpretezi balanta, bilantul si alti indicatori financiari pe propriile documente contabile, iti dezvolti mixul de marketing pornind de la propriile produse si servicii, iti construiesti real promisiunea de valoare, iti pui in ordine resursele umane si iti planifici eficient intreaga activitate;
  • Lucrezi cu datele propriei tale afaceri, individual si in echipe, si inveti in egala masura de la traineri si de la colegi;
  • Program flexibil, ce-ti permite sa ramai aproape de afacerea ta;
  • Asculti povesti de succes din partea unor invitati speciali;
  • 16 ore de „antreprenoriat altfel” – Care este atitudinea ta de antreprenor? Cine esti tu ca antreprenor si cum se reflecta asta in afacerea ta?
  • Intri in comunitatea Antreprenoris si ai multiple oportunitati de networking;
  • Primesti informatii practice despre accesarea fondurilor europene pentru afacerea ta, pentru perioada 2014-2020;
  • Primesti informatii cu privire la sursele de finantare si sprijin pentru afacerea ta! Avem alaturi Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), care prin programul Small Business Support ofera solutii de finantare nerambursabila pentru IMM-urile din Romania.

Sesiunea 1:

Cum se face antreprenoriatul modern?
Traineri: Sorin Faur / Geo Hostina
Invitat special: antreprenor roman
Durata: 8 ore, 10:00-18:00
Participand la acest modul vei descoperi:

● Care sunt cauzele pentru care esueaza multe dintre initiativele antreprenoriale si cum poti sa le eviti.
● Care sunt solutiile pe care le propun teoriile de antreprenoriat modern pentru a diminua riscul esecului.
● Ce trebuie sa faci neaparat pentru a avea succes in business (conditii necesare dar desigur nu si suficiente).
● Ce inseamna abordarea Lean si de ce a entuziasmat America.
● Cum sa iti adaptezi propriul business pentru a-l converti intr-un model Lean
● Care este secretul care a dus la generarea unor afaceri globale precum Facebook si cum sa fii sigur ca realmente oferi o solutie si nu doar ti se pare.
● Ce sa faci daca lucrurile nu merg cum trebuie! Esti pregatit sa schimbi ceva?
● Ce inseamna sa pivotezi inteligent si care este momentul potrivit?

Si pleci cu temele facute, raportat la afacerea ta!
Sesiunea 2:

Cum sa-mi planific propria afacere?
Traineri: Geo Hostina / Sorin Faur
Durata: 4 ore, 16:00-20:00
Participand la acest modul vei descoperi:

● Cum poti lua rapid o decizie privind actiunile pe care vrei sa le pastrezi, elimini sau inovezi in propria firma.
● Cum iti poti atrage mai multi clienti prin re-definirea beneficiilor pe care le oferi acestora.
● Cum iti poti maximiza veniturile sau profitul, punand fata in fata. infrastructura financiara a afacerii cu oferta de produse si servicii.
● Cum iti poti construi Promisiunea de Valoare.
● Cum sa ai o viziune conturata a propriului business pe urmatorii 3/5/7 ani.
● Cum arata modelul personal de business – structurat pe o singura pagina si usor de prezentat oricarui partener de afaceri.
● Pleci cu 9 seturi de intrebari ajutatoare pentru generarea unor noi modele de business dupa terminarea modulului.
● Pleci cu un ghid de completare a Business Model Canvas.
Sesiunea 3:

Business coaching, autocunoastere si constientizare – unde sunt si unde vreau sa ajung cu afacerea mea
Coach: Gabriela Tanase
Durata: 4 ore, 16:00-20:00
Participand la acest modul iti vei da propriile raspunsuri la cateva intrebari esentiale care iti vor remodela credintele despre unde esti si unde vrei sa ajungi in afacerea ta.
Sesiunea 4:

Cum sa am mai multi clienti, mai mult profit si cum sa construiesc o oferta de nerefuzat?
Traineri: Marius Romascanu /
Florina Panzaru
Durata: 4 ore, 16:00-20:00
Participand la acest modul vei descoperi:

● Etapele procesului de vanzare, rolul si importanta fiecarei etape in cadrul procesului de vanzare.
● Cum poti sa iti cresti performantele profesionale, individuale si/sau de echipa, prin intelegerea a ceea ce asteapta clientii de la un furnizor modern de produse si servicii.
● Modul in care asteptarile clientilor pot fi satisfacute si depasite, prin intelegerea diferentelor dintre un serviciu satisfacator si un serviciu excelent.
● Cum poti intelege nevoile si dorintele unui client folosind intrebarile intr-o maniera non-agresiva.
● Ca vanzarea este un proces interpersonal: nu cumpara si nu vinde o firma, ci vinde o persoana si cumpara persoana din fata ei.
● Cum sa tratezi indoielile si obiectiile clientului. Cum le tratezi in functie de natura lor.
● Cum oferi o solutie clientului, plecand de la nevoile acestuia (si lucrand impreuna).
● Care sunt principalele greseli pe care le comit chiar si reprezentantii de vanzari cu experienta, precum si cauzele determinante ale acestora.
Sesiunea 5:

Negocierea – calea de la imposibil la castigul reciproc
Traineri: Marius Romascanu /
Florina Panzaru
Invitat special: antreprenor roman
Durata: 4 ore, 16:00-20:00
Participand la acest modul vei descoperi:

● Mecanismele psihologice complexe ce guverneaza disponibilitatea noastra de a da, disponibilitatea noastra de a primi, capacitatea de a putea sa spunem „nu” atunci cand cea mai buna reprezentare a propriilor interese sau a intereselor organizatiei pe care o reprezentam o cere.
● Cum iti poti identifica si intelege corect nevoile proprii, precum si pe cele ale partenerului de negociere.
● Cum iti poti identifica si utiliza constient punctele forte in comunicarea verbala si nonverbala, constientizarea si gestionarea optima a propriilor vulnerabilitati in comunicare.
● Cum sa pregatesti un proces de negociere.
● Cum sa parcurgi etapele unei negocieri. Cum folosesti toate elementele pentru o finalizare de success.
● Cum separi persoana de problema abordata.
● Importanta oferirii si cererii concesiei in negociere.
● Cum identifici greselile frecvente comise in timpul negocierii.
● Cum sa-ti dezvolti abilitatile de negociere.
● Cum sa-ti dezvolti capacitatea de stabilire a obiectivelor si de anticipare a reactiilor.
Sesiunea 6:

Business coaching, autocunoastere si constientizare – Eu, lider si comunicator, liantul afacerii mele
Coach: Gabriela Tanase
Durata: 4 ore, 16:00-20:00
Participand la acest modul iti vei da propriile raspunsuri la cateva intrebari esentiale care iti vor schimba perspectiva in ceea ce priveste comunicarea cu oamenii din firma ta, sau cu clientii tai. Vei constientiza cat de prezent esti in relatia cu oamenii cu care interactionezi in afacerea ta. Ai ocazia sa vezi impactul modului in care delegi activitatile in firma ta si mai ales cum iti observi afacerea.
Sesiunea 7:

Cum sa gasesc oamenii potriviti pentru afacerea mea?
Traineri: Sorin Faur / Geo Hostina
Durata: 4 ore, 16:00-20:00
Participand la acest modul vei descoperi:

● Ce sa faci ca sa atragi talente daca ai o firma mica/mijocie, practic „neinteresanta” pentru candidati.
● Cum sa te promovezi eficient ca angajator si care sunt mijloacele de a iesi in evidenta.
● Care sunt caracteristicile care fac atractiva o oferta de recrutare si cum sa iti rescrii radical anunturile de recrutare pentru a obtine mai multe aplicatii.
● Cum sa atragi oameni de valoare si nu doar volume mari de aplicatii.
● Cum sa iti construiesti brandul de angajator (practic).
● Care sunt cele mai eficiente canale de recrutare prin prisma raportului cost/beneficii – ca sa nu cheltuiesti banii inutil.
● Cum sa folosesti social-media in folosul tau pentru a obtine maximum de promovare gratuita.
● La ce se uita candidatii cand raspund unei oferte, ca sa stii ce trebuie sa schimbi.
● La ce sa te uiti tu la candidati cand ii intalnesti la interviu, ca sa stii pe cine sa alegi.
● Cum evaluezi in mod corect un candidat si ce intrebari trebuie sa pui ca sa eviti raspunsurile tipice.
Sesiunea 8:

Cum sa pastrez oamenii in firma? Cum sa le deleg activitati?
Traineri: Sorin Faur / Geo Hostina
Durata: 4 ore, 16:00-20:00
Participand la acest modul vei descoperi:

● Cum sa identifici motivele reale pentru care muncesc oamenii pentru compania ta.
● Cum sa afli daca angajatii tai sunt ne/multumiti respectiv ne/implicati dincolo de aparente.
● Cum sa creezi un climat de munca motivant si atractiv pentru angajati.
● Cum reusesc unele companii sa para ca fac totul in joaca, desi se munceste foarte serios.
● Care sunt solutiile la care poti recurge pentru a creste gradul de implicare al angajatilor.
● Cum sa aliniezi angajatii la obiectivele companiei pentru a trage toti in aceeasi directie.
● Ce sa faci daca totusi iti pleaca oameni din companie, pentru a diminua fluctuatia.
Sesiunea 9:

Business coaching, autocunoastere si constientizare – Eu si atitudinea mea de antreprenor
Coach: Gabriela Tanase
Durata: 4 ore, 16:00-20:00
Participand la acest modul iti vei da propriile raspunsuri la cateva intrebari esentiale privind convingerile si credintele tale limitative. Vei descoperi care sunt sabotorii afacerii tale.
Sesiunea 10:

Cum sa vorbesc aceeasi limba cu contabilul meu?
Traineri: Luminita Neagoe /
Daniela Vlasceanu
Durata: 4 ore, 16:00-20:00
Participand la acest modul:

● Vei lucra cu datele firmei tale pentru a citi o balanta contabila, un bilant, un cont de profit si pierdere.
● Vei intelege ce inseamna contabilitatea unei firme si ce importanta are acest departament pentru tine si firma ta.
● Vei sti sa iti verifici statusul fiscal-contabil al firmei.
● Vei sti daca stai bine la capitolul „Control ANAF”.
● Vei sti sa verifici daca departamentul de contabilitate isi indeplineste obligatiile.
Sesiunea 11:

Cum imi dau seama daca afacerea mea este profitabila?
Trainer: Daniela Vlasceanu
Durata: 4 ore, 16:00-20:00
Participand la acest modul vei descoperi:

● Cum poti identifica, rapid, potentialul de dezvoltare al afacerii tale prin intermediul informatiilor financiare incluse in situatiile financiare.
● Ca deciziile tale ca antreprenor se bazeaza pe informatii financiare structurate.
● Intelege semnificatia, structura si utilitatea cash-flow-ului.
● Intelege principalele greseli pe care le comiti in gestionarea fluxului de numerar.
● Modul in care poti optimiza fluxul de numerar, intensificand rulajele de marfa, termenele de plata pentru clienti si obtinand conditii mai bune de plata de la furizori.
Vei intelege realitatea potrivit careia deciziile investitionale pot afecta situatia cash-flow-ului afacerii tale.
● Vei putea pune in practica concepte esentiale in managementul financiar al afacerii tale: indicatori financiari de profitabilitate, indicatori financiari de lichiditate.
Sesiunea 12:

Business coaching, autocunoastere si constientizare – sunt Creatorul afacerii mele prin ceea ce gandesc, spun si fac! Cum imi finantez afacerea mai departe?

Elevator Pitch. Graduation
Traineri: Gabriela Tanase si
Sorin Faur
Coach: Gabriela Tanase
Invitat special: reprezentant BERD/banca/consultant fonduri europene
Durata: 8 ore, 10:00-18:00
Aceasta sesiune are 2 parti. Prima parte este cea de business coaching in care descoperi cine esti ca antrepreneor si ai ocazia sa iti redefinesti afacerea. Si pe tine.

In partea a doua afli: Cum sa-ti finantezi afacerea? Informatii si indrumari cu privire la sursele de finantare si sprijin pentru afacerea ta, inclusiv de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), care prin programul Small Business Support ofera finantare nerambursabila pentru IMM-urile din Romania.

Iti concepi Elevator Pitch si absolvi programul Antreprenoris!

Sedintele 3, 6, 9 si 12 sunt sesiuni de dezvoltare a competentelor antreprenoriale prin intermediul unor sesiuni de business coaching, autocunoastere si constientizare. Aceste exercitii de reflectare, transformare, reprezinta miezul programului, din care s-a nascut, de altfel, sloganul nostru – Be your business!

Poate nu stii, insa tu esti deja afacerea ta!

INSCRIE-TE ACUM!